Resultat Påskplumpen

2024-03-29 i Allmänt

Magnus Zetterlund vinnare

Den populära tävlingen Påskplumpen för Ludvikabowlare avgjordes på långfredagen i Ludvika Bowlinghall.

32 spelare gjorde upp om titeln och efter en lång dag med många spelade serier avgjordes finalen slutligen sent på eftermiddagen. Magnus Zetterlund vann en mycket välspelad final mot klubbkompisen Jörgen Pellers med 231-228. Grattis Magnus! Linus Ek knep bronset strax före Tommy West som tog en slutlig fjärdeplats. Femteplatsen delades broderligt mellan Alexander Fredriksson, Ingela Johansson, Elias Sjögren samt Börje Granlund.

Vi tackar alla deltagare för ert deltagande och goda humör och inte minst den mångtaliga publiken som tog chansen att njuta av det fina spelet - och inte minst tog för sig rejält av både fika, toast och kokt korv med bröd! Så här förvaltar man en långfredag på bästa sätt! Välkomna åter!

Ludvika Bowlinghall Tingshusgatan 18 771 31 Ludvika

Tel: 024017440 E-post: ludvikabowlinghall@gmail.com